torsdag den 30. januar 2014

Når man egentlig godt kunne ønske sig et sæt knæbeskyttere til arbejdsbrug...

Jeg er startet i praktik. I en vuggestue. Det foregår heeelt nede i gulvhøjde, bogstaveligt talt.
Men søøøøde unger! Og søøøøøde kolleger! To kæmpe plusser!
At det så er tissekoldt altid, så jeg må have leggings under bukserne, og tre bluser på, er jo hvad det er... Men det er også på landet. Og det ER bare koldt og vinter og blæst i øjeblikket, og den slags smitter jo også af på indeklimaet.

Og jeg får da også mit daglige adrenalin-kick på vejen dertil hver dag, når jeg skal tvinge Volvo'en igennem fygesne på både motor- og landevej. Damn you, åbne vidder!
Det er lidt sært med det sted, for dengang jeg læste til sygeplejerske, var jeg i hjemmeplejepraktik ikke 100 meter fra der hvor jeg er nu. Man kan faktisk se stedet fra personalerummet... Men det er godt nok længe siden efterhånden. Både tids- og hjernemæssigt. Jeg kan ikke lade være med at undres og glædes over hvor meget klogere jeg er blevet siden da. Der er sket mange ting siden 2007 eller hvornår det nu end var.

Og jeg har det stadig godt! Virkelig godt! Og jeg NYDER det sgu!

Ingen kommentarer: